węgiel, kredka, karton; 33 x 41 cm (w świetle passe-partout); na odwrocie opis autorski: P. MATECKI / 2011 / JAMES ENSOR / „THE SKELETON PAINTER” / (1886) [ołówkiem].

40. Przemek MATECKI (ur. 1976 r.)
James Ensor, „The skeleton painter”, 2011

Przemek Matecki łączy w swoich działaniach artystycznych co najmniej dwa sposoby kreacji sztuki. Posługuje się gotowymi przedmiotami jak dadaiści, gdzie sam gest twórcy, powinien już definiować dzieło, równocześnie podkreśla zasady ekspresjonizmu. Jego radykalne podejście do kreacji artystycznej to równocześnie eksperyment chociażby na kulturze masowej. Gotowe obiekty to przedmiot znalezione na śmietniku, zamalowane obrazy czy wycinki prasowe, reklamy. Dzięki interwencji Przemka Mateckiego, pomalowaniu porcelanowej figurki, zastąpieniu twarzy modelki z reklamy dynamicznymi kładzionymi plamami barw, otrzymują one nowe wcielenie. Artysta rekonstruuje, wręcz buduje świat z dostępnych mu elementów. Czasem również wdaje się w polemikę z innymi artystami, jak w przypadku „Barki Dantego” Eugène’a Delacroiksa czy oferowanego rysunku, który można oglądać w pierwotnej wersji w Koninklijk Museum voor Schone Kunsten w Belgii.

estymacja: 8 000 – 10 000 zł

cena wywoławcza: 5 000 zł


SPRZEDANE ZA: 5 000 zł

Skontaktuj się z nami w sprawie udziału w aukcji

Odpowiedź otrzymasz w ciągu 24h

Trwa wysyłanie wiadomości

Formularz nie został wysłany

Dziękujemy!

Wymagana zgoda